Thursday, May 1, 2008

TAK TAU DI UNTUNG...

Mulut Celupar, macam sial...

MENANTU PM
, Khairy Jamaluddin@'JIN'maluddin semakin angkuh dan semakin berani menunjukkan keegoaannya kepada umum, selepas sekian lama menyepi ekoran kekalahan memalukan BN dlm PRU 12 baru-baru ini.

Bagaikan 'shock' seketika apabila beliau dihentam bertubi-tubi, kini ketika Parlimen bersidang, beliau mula menunjukkan taringnya sebagai MP Rembau. Bukan nak mengulas hal beliau bercakap di Parlimen, tetapi sekadar nak mengulas kebiadapannya serta sikap riak yang telah menguasai dirinya itu sendiri.


Cuba teliti petikan ini (sumber detikdaily), satu kenyataannya apabila dihulurkan 'badge' ISA kepadanya;

“I tak boleh pakai badge ni sebab I luv ISA…. Lagi pun family I belum ada yang kena ISA”, itu lah jawapan Timbalan Ketua Pemuda UMNO yang juga menantu bekas penguasa ISA, Khairy Jamaludin, ketika dihulurkan lencana ISA kepada beliau petang tadi.

Satu kenyataan riak daripada seorang menantu PM Malaysia. Sesiapa sahaja yang baca akan merasa benci dan bertambah benci kepada BALACI utama Umno ini. Kehadiranya yang entah dari mana dalam senario politik tanahair, dan bernyawa di atas kapisiti Mertuanya sebagai PM, budak hingusan ini dilihat sebagai salah satu ikon yang boleh memusnahkan kesejahteraan negara.

Apa salahnya jika beliau mengambil lencana berkenaan dan buangkan dalam tong sampah selepas itu? Adakah dengan mengambil badge tersebut akan menjejaskan kredidilitinya sebagai seorang samseng Umno? Mungkin juga tahap pemikirannya 'habis' tinggi hingga menjadi banggang untuk menilai mana baik mana buruk. Mana rasa simpati atau rasa RIAK.

Itulah mentaliti pemuda Umno, rata-rata berfikiran jumud dan tidak berperi kemanusiaan. Apa yang ada di benak mereka adalah kemewahan, tanpa memikirkan kedaifan orang lain. Jika begitu jawapanya, Insyaallah suatu hari nanti salah seorang, atau semua sekali ahli keluarganya akan merengkok dalam kandang ISA. Berkat doa insan yang teraniaya di dalam kandang sial itu, kita ingin sekali melihat keluarga sial ini pula yang akan mengantikan mereka di situ. Sesungguhnya, celakalah engkau Khairy JINmaluddin.


4 comments:

Saiful Bahari said...

Tiada bumi yang tidak dibasahi hujan....jika ada maka ianya didalam pengetahuan allah.....bukan makhluk seperti kita semua....

Setiap manusia berbagai ragamnya.... Hikmah allah jadikan manusia berbilang bangsa adalah untuk berbaik-baik dan membantu antara satu sama lain....

Namun, kebanyakkan manusia ALPA lantas TERSUNGKUR dalam arus RIAK,UJUB dan TAKABBUR....

Apabila nafsu TAKABBUR diikuti maka bertambah jauh dari KEREDHAAN allah...

TAKABBUR melilit seluruh panca indera dengan tiupan hasutan syaitan....nauzuubillah!!!

Berlaku TAKABBUR maka ianya menjadi belenggu untuk terbit rasa ingin bertaubat....

Allah akan PATERI setiap hati yang TAKABBUR dari menerima HIDAYAH dan TAUFIK darinya...

Apabila TAKABBUR tiada rasa belas kasihan,
Apabila TAKABBUR tiada rasa ingin menangis atas dosa,
Apabila TAKABBUR tiada rasa ingin bertaubat,
Apabila TAKABBUR tiada rasa hina sebagai hamba,
Apabila TAKABBUR tiada tanda iman di wajah,
Apabila TAKABBUR tiada jaminan untuk ke Syurga yang kekal abadi,
Apabila TAKABBUR tewas sudah kelazatan iman di dalam dada,
Apabila TAKABBUR, syaitan riuh gegak gempita kesukaan,
Apabila TAKABBUR tiada tempat selayak untuknya selain daripada neraka yang menjulang-julang apinya,
INGATLAH PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA....
CUMA MENANTI BARANG SEKETIKA UNTUK TERTUTUP RAPAT ADANYA....

wallahu a'lam.

pirah lah said...

Selagi nafsu dijiwa manusia....

Snowflake said...

Assalamualaikum
Dia ni kan memang RIAK. Se riak riak manusia. Hati dah ditutup oleh Allah. Dia kata dia 'luv ISA', semoga permintaan nya dikabul kan Allah, satu hari nanti dia sendiri dihumbankan dalam tu.

.Gadis Reformasi Malaya. said...

he`s funny and silly billy man
;p