Tuesday, May 6, 2008

BILA NAK SELESAI?



Amno Terengganu Ada Dua Puak.

Sekali tengok memang parah, dua kali tengok rasa nak tergelak. Macam-macam persepsi boleh dibuat apabila melihat perpecahan Amno Terengganu kini semakin ketara. Apa tidaknya, selepas majlis angkat sumpah Yang Dipertua Dewan dan semua ADUN, mereka terus ke Primula menjamu selera.

Apa yang kelakarnya, di situlah terserlahnya perpecahan Amno Terengganu jelas kelihatan. Ada dua puak. Satu yang duduk makan di bahagian atas bersama MB Terengganu dan YDP Dewan. Manakala satu puak lagi geng Idris & Rosol makan di bawah. Amat ketara!

Dan ada bisik-bisik mengatakan bahawa dalam masa menjamu selera, Ahmad Said ada mengeluarkan amaran kepada golongan tertentu dalam Amno Terengganu.

Katanya lebih kurang macam nilah, "Kini semua dah selesai. Tetapi jika masih ada pihak yang tidak berpuashati, dan gagal bersatu untuk mengukuhkan Amno Terengganu, kalau perlu kita 'kerat' kita akan cantas." Berdesing telinga Deris bila dengar Mad Said kata macam tu.

Fulamak! Betul ke macamtu abg Mad? Memang betullah, sumber ini datang daripada pencacai yang turut sama dalam jamuan itu. Kalau macam tu gayanya, alamak Amno Terengganu semakin parah. Tapi memang patutpun MB cakap macam tu, lagipun kalau dia terus buat lembik, nanti Deris and the gang akan cantas dia balik.

Dalam pada ana duk melayari internet tengahari tadi, ana ada terima satu mesej daripada sahabat yang berada di kawasan Muzium Negeri Losong. Katanya, dia terpandang 12 orang ADUN Terengganu sedang berkumpul. Entah apa yang dibincangkan tak tahulah. Mungkin sambung rancang strategi lagi kot!

1 comment:

kamarul said...

jaga tepi kain org ke? kain sendiri pun dah senget je