Sunday, November 9, 2008

OBAMA VS OSAMA


"Satu dunia dah tahu bahawa Barack Husein Obama (OBAMA) menang kerusi Presiden Rumah Putih. Satu Dunia juga menyambutnya bagaikan kelahiran baru buat dunia yang menunggu seorang SuperHero (kalau kelate ado Gomoman from wakaf che yeh).

Harapan dan impian berbillion rakyat dunia rupanya terarah kepada seorang Penganut Khatolik yang berbapakan Islam itu. Obama seolah-olah kewujudan sebagaimana AF melahirkan MAWI yang dikira cukup sempurna bagi peminat seni tanahair.


Tak hairanlah Tuan Guru Nik Aziz sendiri mengharapkan agar kelahiran Obama di Bumi Amerika itu mampu mengubah dasar luarnya terhadap negara Islam. Satu pengharapan yang payah untuk kita terjemahkan sekarang ini. Namun, dalam masa yang sama juga, dunia masih lagi mencari OSAMA ben Laden, seorang pejuang Islam unggul bagi dunia Islam sendiri, tetapi Osama bagi bukian Islam adalah BOM jangka yang amat ditakuti.

Menariknya, jika OSAMA masih lagi hidup, maka ia akan berhadapan dengan OBAMA. (OSAMA VS OBAMA) Hanya dipisahkan dengan huruf 'S' dan 'B', kedua-duanya adalah tokoh yang 'memegang' dunia ketika ini.

Apa yang kita nanti adalah; di antara mereka nanti siapakah yang akan menang? Biarpun selangit mana hamburan pujian penduduk dunia berbilang bangsa mengharapkan OBAMA akan mengubah dunia, namun naluri kecil ini mengatakan, ianya amat sukar dilakukan. Jika kita faham fungsi Presiden Amerika dan apa pula fungsi Kongres, maka kita akan terkedu.

Presiden USA, hatta dari kalangan orang Islam sekalipun tidak berupaya mempengaruhi kekuatan Yahudi (Israel) untuk meredakan tekanan terhadap negara Islam. Walaupun mempunyai kuasa veto, OBAMA pasti akan akur dengan kuasa mutlak kongres Amerika yang pastinya dikuasai oleh kaum Yahudi, di mana mereka itu adalah kuasa dalam semua segi termasuklah pengagihan harta serta kekayaan dunia ini.

Dalam pada itu, jika apa yang difirasatkan itu benar-benar berlaku sepertimana berlaku pada Presiden2 Amerika yang lain, umat Islam tentu masih memerlukan OSAMA. Di mana OSAMA? Itulah kelebihannya. Tiada siapa yang tahu termasuk Presiden amerika sendiri.

Begitu juga segmen kehidupan OBAMA yang tragis semasa kanak-kanak, beliau tentunya tidak terlalu berminat mengikut telunjuk Islam. Sebagaimana kenyataannya, bahawa walaupun bapa kandung dan bapa tirinya penganut Islam, ianya hanyalah pada nama sahaja.

OSAMA pula bersekang mata dan memerah otak memikirkan bagaimana membebaskan dunia daripada cengkaman Yahudi. Sedangkan pemimpin2 agung Islam yang lain sibuk mengiktiraf kelahiran Presiden baru amerika, tatkala dunia menghampiri akhir zaman..apakah OBAMA diutuskan untuk berkompromi dengan Islam? Atau Islam akan terus berharap OSAMA lah orang yang paling berani menentang kekufuran.

OBAMA VS OSAMA....siapa akan menang??
"

No comments: