Thursday, May 1, 2008

Terfikirkah anda?


YAHUDI BERPESTA, KETIKA UMAT ISLAM LALAI

TIDAK susah untuk kita menterjemahkan nilai hidup ini jika kita mempunyai masa seminit untuk kita bermuhasabah diri. Sekoyong-koyong kita dicipta oleh Allah SWT, amat jarang sekali makhlukNya itu duduk bertawakuf dalam menzikirkan Allah Maha Pencipta, melainkan kita sering lalai dalam urusan dunia yang tiada kesudahannya.

Dalam kealpaan itu, manusia sebagai khalifah Allah di atas muka bumi ini perlu diingatkan sejenak siapakah mereka dan apakah peranan mereka diutuskan di alam fana ini sebenarnya. Perlu diingat, kita kini berada di era penjajahan minda oleh segolongan manusia yang begitu lantang menentang kekuasaan Allah itu sendiri: Tidak lain ianya adalah kaum Yahudi laknatullah.



Jika disingkap kewujudan kaum itu di dunia ini, mereka mempunyai beberapa protokol sulit yang mengandungi agenda bagi merosakkan manusia yang menganut fahaman Islam. Dengan ‘suntikan’ halus, secara mentalitinya kaum Yahudi amat berjaya ‘mentarbiyahkan’ umat Islam sehinggakan mereka terjerumus ke kancah kehinaan yang begitu jijik, menjadi pegagangan hidup seharian.

Beberapa perkara yang dikatakan berjaya menembusi tahap pemikiran umat Islam itu termasuklah nyanyian. Lagu-lagu yang menghiburkan halwa telinga menjadi kegilaan anak-anak muda dan golongan tua yang tipis imannya. Ramai di kalangan anak-anak muda yang tidak tahu mengucap syahadah, tetapi boleh menghafal lagu hindustan yang

panjang berjela, ada anak-anak yang tidak menghafal surah Al-Fatihah, namun

boleh mengingati lagu Siti Norhaliza yang panjangnya berjela-jela. Itu salah satu mukadimah kejayaan Yahudi sehinggakan kita sering terfikir bagaimana jadi agaknya radio kalau tanpa lagu dan TV tanpa hiburan?

Lebih malang lagi, seks merupakan satu lagi kegilaan remaja. Seks di mana-mana, di kaca tv, dalam filem, iklan, mainan sentiasa memaparkan babak seks menjadi lumrah. Kekadang sesetengah adegan seks tidak diperlukan, tetapi diselitkan jua untuk menjadi tarikan orang menonton filem. Malah filem 18SX amat laris berbanding filem U. Begitu juga VCD lucah mudah didapati dan harganya amat murah. Jarang sekali filem yang tiada unsur seks, menunjukkan sekali lagi kejayaan Yahudi menghanyutkan umat Islam.

Paling ketara adalah rokok yang menjadi kegilaan para remaja. Sehingga dikatakan tidak mengikut arus semasa jika tidak merokok, malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mahu di gelar "up to date". Ini juga salah satu cabang strategi Yahudi dalam usaha mereka menghanyutkan umat Islam di dunia.

Kegilaan terhadap sukan begitu ketara. Pelbagai jenis sukan di tonjolkan di antara lelaki dan perempuan, bersama-sama berlumba mengejar nama dalam bidang ini sehinggakan lupa batas-batas keIslaman. Jauh sekali untuk menutup aurat dan solat banyak diabaikan. Bahkan bukan yang bersukan sahaja tidak mendirikan solat, tetapi penonton turut meninggalkannya kerana bimbang terlepas adegan penting dalam sesuatu perlawanan itu. Nyata, Yahudi bijak menguasai minda kita, hinggakan ada ulamak berkata ‘kerana sukan

sembahyang boleh tangguh’, Masyaallah!

Banyak lagi jika kita mahu memperhitungkan satu persatu. Puak Yahudi juga Berjaya dalam rancangan hiburannya yang melalaikan. Terdapat berlambak majalah bogel dan separuh bogel di pasaran, dan jika kita lihat daripada 100 naskah majalah di pasaran, mungkin 99 daripadanya adalah majalah hiburan. Konsert selalu dijadikan landasan untuk projek amal sebagai topeng melakukan kerja maksiat.

Manakala perempuan menjadi tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan terutama dalam iklan. Mereka lebih berjaya menjaja fesyen dengan mengeksploitasikan wanita sehinggakan kalau bertudung sekali pun mereka sudah tidak menutup aurat. Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat

yang kekadang menampakkan pusat?

Sedarkah kita bahawa umat Islam sudah menjadi semacam Yahudi. Tanpa mengambil kira amalan pemakanan seharian. Menunjukkan satu lagi kegilaan umat Islam terutama ‘fast food’ dari Barat termasuklah MC Donald, Kentucky Fried Chiken, Pizza hut dan seribu satu macam lagi.

Lantara, buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina. Hinggap di rumah manusia yang mengaku Islam hanya setahun sekali menjelang Ramadan. Makanan Barat menjadi kebanggaan, tahukah kita akan halal haramnya? Siapa peduli?

Ayuh umat Islam, bangunlah demi secangkir maruah yang sudah berabad tergadai. Tiada siapa akan peduli jika kita sendiri tidak tergamak mengangkat martabat Islam itu sendiri di mata kita, keluarga, masyarakat dan negara.

Lupakah kita semua kalamullah yang tertera di dalam al-quranul karim? Atau semua itu adalah hiasan dikala kita sihat dan perlu ketika sesak sahaja. Bangkitlah! Jangan tunggu kita hancur lebur dalam ketawa Yahudi, kerana suatu hari kita akan merangkak di hadapan pencipta kita dalam keadaan yang amat hina. Sesungguhnya amat beruntung sebilangan kecil manusia yang bermuhasabah diri: masih tahu mereka itu sebenarnya adalah ‘Hamba’.

No comments: