Monday, May 19, 2008

HAHAHAHAHA....DOA ORANG TERANIAYA SUDAH MAKBUL!



Tsunami Kedua Melanda AMNO Haprak!

Kenyataan Mantan Perdana Menteri, Mahadet mengumumkan keluar Umno merupakan satu das tembakan TORPEDO buat Kepimpinan Umno Malaysia yang dikepalai Bodolah Badwi. Mungkin memeranjatkan, dan yang sudah menghidu percaturan Mahafiraun itu mungkin tidak seberapa kejutannya.

Bagaimana pun, kenyataan dan reaksi Mahathir itu memberikan pukulan padu kepada Bodolah dan keseluruhan organisasi Parti Umno Malaysia, yang hanya menunggu masa untuk terus tenggelam selepas karam dalam PRU12 baru-baru ini.

Dengan beberapa orang kuat Mahathir yang telah dan akan mengikut jejak langkahnya, maka teori Pakatan Rakyat (PR) menuju ke Parlimen semakin 'menjadi'.

Pengumuman itu juga sebenarnya memberi kesan paling dashyat dalam sejarah penubuhan Amno, dan ianya dianggarkan lebih teruk daripada kesan Tsunami, Nargis, serta gempa bumi yang melanda tengah China baru-baru ini.

Pihak PR kini dibertiakan sedang menunggu penuh sabar perkembangan ini dan sesuatu yang lebih teruk pasti akan melanda Amno dalam waktu terdekat ini. Dengan rutin DENDAM kesumat setiap ahli Amno dalam pengisian perjuangan mereka, inilah masanya orang-orang kuat Mahathir menunjukkan belang untuk membelasah Bodolah secukupnya.

Abdullah Badwi lupa, semua tindakannya terhadap Mahathir belum cukup berkesan. Dengan hanya berkuasa tidak sampai dua penggal lagi, beliau lupa bahawa Mahatir telah mengukuhkan asasnya selama lebih 22 tahun dalam Amno.

Kini, Bodolah akan terus tertekan, dan tidak mustahil bahawa beliau akan terus mengundur diri daripada menerajui negara dan Amno. Ini mungkin akan datang daripada desakan ahli akar umbi yang masih setia terhadap Mahathir. Dan kita jangan lupa bahawa, dalam kabinet Abdullah masih ramai terdapat kumpulan penyokong kuat mantan PM itu. Ianya termasuklah, Giant Shahril dan Rafidah The Big Crying.

Allah itu Maha Kaya, dan segala perancanganNya tidak kita ketahui. Selamat berpecah Amno!!!

Hidup PR..Takbir!

No comments: