Wednesday, May 21, 2008

MENGAKULAH UMNO


Sebagai Sebuah Parti Haprak Melayu

Mengapa Parti Umno sentiasa dilanda 'Tsunami'?
Mudah sahaja...kerana Umno merupakan sebuah Parti HAPRAK bagi orang Melayu. Atau dengan perkataan lain, ianya adalah sebuah Pertubuhan yang telah 'dialibabakan' oleh sekumpulan MamakKuty yang mempunyai agenda tertentu dalam memusnahkan kewibawaan kredibiliti Melayu Tulen.

Mungkin anda tidak setuju, dan saya tidak pula menyatakan maksud itu 100% pun. Dengan kedudukan kritikal Umno buat masa ini, serta sejarah pergolakannya yang tidak pernah surut, maka wajarlah orang Melayu berhijrah beramai-ramai ke 'bulatan' PAS yang benar-benar memperjuangkan Ketuanan Melayu. Malah PAS sama sekali tidak pernah mendabik dada mengatakan Parti itu hanya untuk Melayu, malah ianya terbuka untuk semua kaum asalkan ia merupakan seorang Islam. Dan kini sudah terbukti ia relevan untuk semua kaum di negara ini.

Kemelut yang melanda Amno sekarang begitu memalukan. Dalam pada Amno sedang bergelut memperbaiki imejnya yang rosak teruk akibat perlakuan sumbang pemimpinnya dalam salah laku seks, rasuah, dikaitkan dengan pembunuhan, pecah amanah, perebutan kuasa tanpa had, dan cantas mencantas menuju puncak, kini mereka dikejutkan dengan masalah keluar parti beramai-ramai pula.

Begitu aibnya padah yang terpaksa mereka terima. Malah perpecahan yang berlaku sepanjang masa dalam Amno begitu memualkan untuk diadili oleh rakyat negara ini telah membuka satu ruang untuk mereka menolak Amno secara total.

Jika tidak kerana kuasa yang ada dan pengaruh atau peranan wang ringgit, sudah lama parti HAPRAK orang Melayu itu layu. Bukan setakat layu, tetapi berkubur tanpa nisan. Selama 62 tahun melakukan kerja 'membekukan' pemikiran rakyat tanpa sempadan (GLOKAL), Amno bukan wadah sebenar perjuangan orang Melayu, tetapi ia menjadi 'DADAH' terbesar kaum ini sehingga berjaya 'MENCANDUKAN' orang Melayu dalam khayalan.

Sepatutnya sudah lama orang Melayu berpijak di bumi nyata, bukannya terus dikhayalkan oleh janji manis Amno yang palsu. Kononnya beteraskan Ketuanan Melayu, parti ini sudah menjadi sebuah Syarikat SDN. BHD. bagi sesetengah golongan berpengaruh mengaut keuntungan peribadi dan keluarga. Ia adalah lubuk kemewahan untuk memperdagangankan 'maruah' dengan menjadikan orang Melayu sebagai barang dagangan tanpa belas ihsan.

Maka dalam situasi khayal itu, golongan yang berada dalam 'Bank Najis' ini dibuai gelombang sepanjang masa, sehinggakan mereka tidak merasakan gelombang ganas 'tsunami' yang melanda itu sebagai satu bencana.

Bayangkanlah! Tidak ada satu badan bebas pun yang tidak dikawal oleh mereka untuk kepentingan golongan berpengaruh dalam Amno. Semuanya menjadi liabiliti yang ampuh untuk mengawal dan mempertahankan mereka dalam apa jua situasi.

Sebenarnya motto sebenar Amno adalah, "Buat apa saja, kerana kami adalah Raja, dan kami selamat tak kira di mana".

Fikir-fikirkanlah!

No comments: