Monday, August 25, 2008

MUFTI WILAYAH 'GABRA' BUAT KENYATAAN


Kelihatan Serba Salah Ketika Membuat Kenyataan Kepada Wartawan

Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Hj Wan Zahidi bin Wan Teh, kelihatan gugup dan panik semasa diasak dengan soalan dari segenap penjuru oleh wartawan dalam dan luar negara berkaitan dengan kesahihan Sumpah Laknat Saiful Bukhari.

Beliau yang mengulas sedemikian rupa seolah-olah telah diarahkan agar mempertahankan kenyataan sumpah yang dilakukan oleh Saiful. Sedangkan dalam sehari sebelum itu, iman yang hadir sebagai saksi semasa proses mengangkat sumpah itu telah menjelaskan keadaan sebenar kedudukan beliau ketika itu.


Melihat daripada riak dan keresahan yang timbul daripada air muka Mufti WP itu, maka kita dapat membuat satu andaian bahawa beliau berada dalam situasi tertekan.

Mungkin ada pihak yang mengarahkan Dato Hj Wan Zahidi bin Wan Teh agar membuat kenyataan yang membela nasib Saiful bagi menyelamatkan calon BN di Permatang Pauh, Arif Shah.

Paling menarik adalah ulasan beliau berkaitan peranan ulamak sekarang yang bertindak sebagai golongan Yahudi demi mencapai matlamat menghalalkan cara. Beliau bijak bermain kata-kata dengan menuduh para ulamak PAS agar tidak memperkotak katikkan al-quran demi kepentingan politik. Kerana baginya, al-quran adalah suci dan tidak wajar diperlekehkan.

Sedarkah beliau siapa memperlekehkan al-quran selama ini? Dan sedarkah beliau siapa sebenarnya Yahudi di negara kita selama ini? Mungkin disebabkan terlalu taksub dengan BN serta takut kehilangan jawatan sementara di atas muka bumi ini, beliau pula sanggup memperlekehkan agama Islam demi mempertahankan golongan sesat di negara ini.

Amat malang bagi negara kita yang mempunyai mufti sebegitu rupa.

Manakala, ayah Saiful sendiri ketika ditemu bual oleh TV3suku, jelas sekali gagal memberikan jawapan tepat, telus dan lancar apabila ditanya kedudukan Ramlang Poronggi, iman yang dikatakan sebagai saksi pada majlis angkat SUMPAH-SUMPAH itu.

Kenapa Najib begitu beria-ia mendapatkan mufti WP itu???

2 comments:

Ruddin said...

Kenapa dah buat baru nak tanya???
Dulu sebelum melakukannya kenapa tak tanya Mufti & Para Ulama???

Pelik bin ajaib betul spesis2 ni.
Baik di hantar ke Zoo Negara jerr..

pirah lah said...

huhuhuh....
zoo negara jangan letak dalam kandang khas....campak jer dalam sarang buaya atau rimau yang laporrr tuh...

Huhuu..aku rasa menatang tu pun tak lalu nak mamam depa tuh!!

Hehehehe...