Sunday, June 29, 2008

MAKIN RAMAI PEMIMPIN KOMPONEN BN UNDUR DIRI, KELUAR PARTI

SEJAK akhir-akhir ini, semakin ramai pemimpin-pemimpin komponen BN menunjukkan rasa jijik mereka kepada Pakatan kerjaan itu, apabila bertindak nekad meninggalkan perjuangan sia-sia mereka.

Terkini, Ketua Pemuda MIC, S. A. Vigneswaran hari ini mengumumkan keluar daripada MIC.Pengumuman tersebut dibuat pada pukul 3.45 petang semasa beliau berucap pada majlis penyertaan sukarelawan Yayasan Pembangunan Belia India di Bangunan Hokkien Klang di sini hari ini. Ianya mungkin tidak dapat menjatuhkan kerajaan zalim BN, tetapi sekurang-kurangnya mampu menambah keaiban MIC yang merupaka sekutu kuat dalam pakatan BN.

Kelantangan beliau itu menunjukkan rasa tidak puashati berterusan golonag muda dalam MIC terhadap 'Raja' Samy. Pendekatan diktator yang diamalkan oleh Pemimpin tertinggi MIC itu sudah tidak ralevan lagi.

Manakala dua orang kuat MCA pula, Ong Ka Ting dan Chan Kong Choy yang memegang jawatan Presiden dan Timbalannya menyatakan tidak akan mempertahankan jawatan dalam pemilihan akan datang.

Ia sekaligus memberi masej jelas bahawa kedua-dua mereka itu sudah tidak sebulu dengan Bodolah dan BN. Kita jangan terkejut apabila kedua-dua pemimpin MCA itu akan berkerjasama pula dengan Lim Guang Eng dalam DAP.

No comments: