Friday, October 31, 2008

SUDAHLAH ROSOL....


Dah banyak aku dengar orang melalak duk salak bukit. Tapi banyak-banyak melalak, seronok tengok Rosol tanpa wahyu sorang ni yang tak berhenti melalak lagi sejak kalah pemilihan Umno Bahagian Hulu Terengganu baru-baru ini. Kalah pulak dengan budak hingusan, Mat Rozi (ckp Melayu pun pelat)..Hahahahaa!

Itulah Rosol, hang ada ilmu agama, tapi silap masuk sarang. sepatutnya berjuanglah menegakkan Islam yang syumul, bukan tegakkan Islam HadHad Hari sebagaimana yang ngko pertahankan dulu. Malang sungguh nasibmu Rosol. Bila dah kalah, asyik hentam orang lain saja. Kononya tidak berdendam, tapi terus mengeluarkan kenyataan. Orang panggil apa macamtu?

Kamu lupa Rosol, inilah balasan orang yang keji memperlekehkan Islam di atas muka bumi ini. Allah bayar 'cash' terhadap keangkuhan kamu itu. Nasib baik hang tak dipanah petir tau...

Ketika mempunyai kuasa dalam Exco kerajaan negeri, dan pegang jawatan SU Perhubungan Umno Negeri, hang lupa diri. Dalam dewan dengan selamba hang maki Tuan Guru, hina orang lain nak tegakkan Islam, kononnya Islam HadHad Hari itulah terbaik.

Semua orang kena perlekeh dengan hang sorang. Maklumlah org kanan Derih Jusoh. Kini apa sudah jadi? Mana bos hang tu? Dia cool jer, dapat pegang Pengerusi MARA lagi, yang menyalak kamu dan konco-konco kamu....dapat apa? Boleh malu jer. Asyik buka pekung di dada memanjang, semua orang tahu keburukan kamu dan parti mangkuk kamu tu.

Bawak bertaubatlah Rosol, pi masjid Bukit Diman bermuhasabah diri, minta ampun dengan Allah dan kembalilah ke jalan yang benar. Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun.