Thursday, September 4, 2008

SIAPA BODOH: AHMAD ISMAIL ATAU NAJIB?


Seronok tengok gelagat dua orang pemimpin Umno. Satu orang 'besar' Umno Najibtantuya dan satu lagi Umno 'kecik' Datuk Ahmad Ismail yang semakin panas dengan isu kaum Cina sebagai pendatang di negara ini.

Paling kelakar dan mengelikan hati...belum pun tuan punya diri memohon maaf, Najib dengan muka toya...terus memohon maaf bagi pihak Umno. Kenapa? Rasa bersalah sangatkah beliau dengan kenyataan Ketua Umno Bukit Bendera itu?

Sepatutnya beliau orang nombor dua berkuasa dalam Umno-BN, boleh mengarahkan Ahmad Ismail membacakan teks yang disediakan oleh beliau untuk memohon maaf. Tetapi sekilas pandang, apabila berlaku sedemikian rupa, seperti ada sesuatu yang tak kena dalam Umno sekarang ini. Adakah Datuk Ahmad Ismail tak takut pada Najib atau sengaja nak lawan tokey?

Ataupun, Pak Lah kuat mempertahankan Ahmad Ismail sebab takut kalau kacau hal Umno Pulau Pinang, nanti nasib beliau di sana makin tenat. Kenapa timbul percanggahan antara Najih dan Bodolah Badawi.

Yang paling menghairankan, tiba-tiba sahaja tuan punya diri dengan kes ini membuat kenyataan bahawa beliau tidak perlu meminta maaf di atas apa yang berlaku memandangkan tidak ada apa-apa kesalahan yang telah dilakukannya.

Nampaknya, kena lagi Najib dalam soal ini. Ahmad Ismail dengan selamba mengeluarkan kenyataan sebegitu, sedangkan Najib belum subuh lagi dan buat kenyataan mohon maaf. Mungkin Najib nak jadi hero dalam soal ini, tapi hero cap kapak je kot!

Sebagai orang kuat Umno dan jika benar mendapat kepercayaan Pak Lah dalam pelan peralihan kuasa nanti, tentu Najib tak dipermainkan oleh orang Pak Lah sebegitu rupa. Dalam keadaan Bodolah mempertahankan Ahmad Ismail, Najib mohon maaf, bermakna dalam erti kata sebenar, Ahmad Ismail bersalahlah.

Apa-apapun kita sama-sama tunggu dan lihat macamana Umno nak kenakan tindakan terhadap orang kuat Umno Pulau Pinang itu. Bertambah botaklah nampaknya Najib nak pikir dan selesaikan lagi satu masalah. Jangan mati kerana rambut gugur dah ler Pak Najib oiiiii!!!

So, di sini siapa yang bodoh? Ahmad Ismail atau Najib?....Pak Lah boleh jawab kot!

No comments: