Monday, September 22, 2008

16 Sept bersama Ahli Nujum Negara

1. " Didalam baju hamba, ada sebatang kayu yang telah dipilih,bagaimanakah kia mahu tahu yang mana UMNO yang mana PR.."
- Ahli Nujum Negara - " Mintak pada hamba !!,apabila sebatang kayu diletakkan didalam air,yang condong kebawah itulah UMNO dan yang menegak ke atas itulah PR..
Sebabnya? " Kita pun telah tahu sekarang ini parti UMNO hampir tenggelam sekarang,manakala PR makin tinggi kedudukannya
2. " Dua ekor anak itik yang baru menetas,yang manakah UMNO dan yang manakah PR ?.
- Ahli Nujum Negara- " Ini senang sahaja,kita letakkan kedua anak itik kedalam bekas berisi air,yang mengejar itulah PR dan yang lari sampai terberak itulah UMNO.. Sebabnya?
Sebab didalam negara kita,musuh PR hanyalah UMNO yang patut kita kejar,bukan Parti Amanat Bangsa di Indonesia atau Parti Rak Tai di Thailand..!!


3. " Ada sebuah Masealah,satu baaaanyak-banyak!!,dua sedikit-sediiiiikit !!,tiga Jarang-jarang!! ,empat kad-dang, kad-dang,apa itu ?
Ahli Nujum Negara - " UMNO !!! , Buktikan..
Satu Baaanyak-banyak ,ertinya ahli UMNO memang banyak dalam negara ini, dua sedikit-sediiikit, ertinya sedikit sahaja yang berani bersuara dari bilangan ahli UMNO yang banyak itu,tiga jarang-jarang,ertinya jarang-jarang yang kita dengar pemimpinnya berani melawan ,empat kad-dang,kad-dang,ertinya kad-dang,kad-dang barulah kita dengar dan lihat ada pemimpin tertinggi UMNO yang mahu mendengar suara ahlinya..

4. "Dimanakah terletaknya kekuatan Laksamana UMNO,di keris nya kah? atau di jenteranya kah ?..
Ahli Nujum Negara - " Kekuatan Laksamana UMNO bukan terletak pada kerisnya ataupun pada jenteranya, "Dimana terletak kekuatannya?. " kekuatan UMNO hanya terletak pada TOYOL-TOYOLnya!! "Buktikan!! Laksamana UMNO begitu bergantung kepada toyol-toyolnya untuk menonjolkan kekuatan,iaitu toyol dari Media Prima,Toyol dari Polis serta Toyol dari Badan kehakiman..Toyol-toyol inilah yang menampakkan Laksamana UMNO nampak hebat walaupun telah hakikatnya mereka luka parah.
Biasalah ,UMNO akan memungkiri janji dan suka lari dari tajuk apabila kalah dalam apa-apa pertandingan.. Tapi bak kata DSAI,jangan takut..LAWAN..LAWAN..
" Kalau Ahli Nujum betul bijaksana!! Apakah yang ada di genggaman beta ?...

.......DUIT !!.. kerana duitlah yang telah MENJAHANAMKAN UMNO..

No comments: