Monday, January 5, 2009

Hinanya Polis di Kuala Terengganu

Apabila mereka menahan Ketua AMK PKR Terengganu, Fariz Musa dan 5 orang lagi yang sedang memasang poster al-Tantuya di sekitar bandaraya GIGI air Kuala Terengganu, ianya menunjukkan seolah-olah memang benarlah jangkaan orang ramai kenapa begitu ramai polis berada di sini. Rupanya inilah tugas mereka, menyusahkan orang lain yang mahu berkempen dan melaksanakan demokrasi berpelembagaan.

Mana demokrasi?? Jika nak tampal poster di masa pilihantaya pun kena tangkap..buat apa adakan pilihan raya? Kenapa pihak polis menunjukkan imej dan kredibiliti mereka di tahap paling rendah? Banyak persoalan, walapun semua persoalan itu sudah diketahui jawapannya.

Pertama, kerana yang memasang poster itu adalah orang AMK dan anak-aak buahnya. Jika poster itu ditampal oleh puak umno-BN, maka ianya tidak akan diambil kisah pun oleh pihak polis itu, malah mereka pula akan membantu mengiringi pula.

Buktinya; cuba kita menelurusi bagaimana ahli umno tegar (penyokong kuat Idris) merentang banner, "NATANG" menghina Sultan Terengganu, Tuanku Mizan. Apa tindakan pihak polis? Sedangkan puak Fariz memasang poster jam 5.00 pagi, mereka sempat menangkap lagi!

Manakala, puak Idris yang memegang banner Natang itu pula di siang hari dan di depan mata pihak polis. Mengapa tidak ditangkap ketika itu juga??? Malang sungguh polis Malaysia. So, tak hairanlah mereka digelar berbagai-bagai, termasuk 'anjing' kerajaan, barua dan macam-macam lagi. Kerana segelintir sahaja yang mengikut telunjuk BN-Umno, semua institusi polis dihina.

Bravo : POLIS MALAYSIA DIRAJA - Hinanya KAMU!!

No comments: