Thursday, June 5, 2008

RAKYAT PALING PELIK DI DUNIA


...adalah Rakyat Malaysia Pro BN

SALAM kemaafan daripada saya kerana agak lama tidak mencoret sesuatu di pisautoreh.com. Bukannya malas tetapi terpaksa tinggalkan sementara disebabkan tugasan yang banyak di sepanjang Sukma Terengganu ini.

Tercuit untuk mencuit sedikit pasal hal minyak, yang menyebabkan rakyat naik minyak. Heehehe...seronok jugak tengok, rata-rata rakyat negara ini merungut pasal minyak. Termasuklah juak-juak BN/Umno yang tanpa segan silu mengutuk Bodolah dan kerajaan pilihan mereka.


Semua terkedu apabila kerajaan Barisan Naik menggumunkan kenaikan harga minyak sebanyak RM0.78 seliter. Jangkaan awal hanyalah sekitar RM0.40-RM0.55 sen sahaja. Nah! Tu dia penangan daripada Barisan Najis (BN) menghadiahkan saguhati susah hati yang terhebat dekad ini.

Hahahahaha....tahniahlah kerajaan Bodolah! Hang memang bijak jadi PM. Maklumlah nak catat sejarah dalam apa jua tindakan hang semasa masih berkuasa sebagai PM. Peduli apa aku kalau rakyat nak marah...Kami barisan Kabinet kerajaan dan awak-awak wakil rakyat BN dah tau dah perangai orang Malaysia ni...marah bukan kepalang bila kerajaan umumkan sesuatu yang tak patut secara mendadak. Tapi nanti tengoklah dekat nak pilihanraya, semua kena perbodohkan oleh kami lagi...Huhuhuhuhuhuu....syabas rakyat Malaysia.

Mungkin terlanjur dan tak tertahan nak kutuk pihak kerajaan, hinggakan sebuah stesen radio swasta yang selama ini menyokong apa jua tindakan kerajaan, turut serta mengutuk kerajaan itu pula. Kata juruhebah yang bertugas, mereka pelik melihat perangai rakyat Malaysia. Jika di negara lain, kerajaan mengumumkan kenaikan harga bahan bakar utama itu, mereka akan berdemontrasi sehingga kerajaan tunduk, tetapi di negara ini, selepas umumkan kenaikan .....terus serbu stesen minyak. ????

Sebab itulah saya pernah mencoretkan bahawa kerajaan BN merupakan kerajaan yang bertuah di dunia ini, kerana mereka boleh membuat apa sahaja walaupun kelihatan kejam, ego, ganas, dan menyeksa....rakyat tetap sokong. Kalau tak sokong, tipu dalam pilihanraya. Walaupun rakyat tau menipu, tak semua bangkit memboikot.

Itulah saya nak katakan...Rakyat Malaysia = ahli Umno /BN adalah makhluk paling BANGGANG + BODOHHH DI DUNIA.

No comments: