Tuesday, February 10, 2009

Rampas Akbar: Satu Tindakan Kebudak-budakan

Sejarah berulang kembali...akhbar alternatif, Harakah, dan Suara Keadilan dirampas di premis-premis jualan akhbar di seluruh negara. Namun, rumus yang boleh dibuat adalah; MEMALUKAN. Malah ia merupakan satu tindakan kebudak-budakan.

Walaupun itu hak KPHEDN, ianya menjadi satu catatan menghinakan buat Kerajaan BN, seolah-olah mereka tidak mempunyai alternatif lain untuk menyekat rakyat bangkit menentang mereka. Sudah habis semua saluran yang digunakan, termasuk menahan penunjuk perasaan, melontar bom asap, menyembur air asid, dan menangkap pemimpin pembangkang untuk disumbat dalam ISA. Pas turut mengecam tindakan 'banggang' ini.

Jika selama ini mereka (BN) melaungkan amalan demokrasi, akhirnya mereka juga mencabulinya di atas rasa dendam yang tiada kesudahan. Jika BN mengambil kira isu penderhakaan yang disiarkan kedua-dua akhbar berkenaan, ianya merupakan satu tindakan terkebelakang, di mana sebelum ini pelbagai isu yang mengaitkan penderhakaan ahli Umno terhadap Sultan diabaikan begitu sahaja.

Kenapa BN begitu takut dengan pendedahan sebenar? Aapakah mereka begitu fobia dengan kebangkitan rakyat yang semakin hari semakin membenci mereka?

Inilah realitinya, jika nyawa semakin menipis, usia dihujung tanduk BN Umno wajar bermuhasabah diri dan bukannya menyakiti orang lain. Semakin banyak tindakan dangkal yang dilakukan Umno BN, semakin banyak rakyat mencemuh mereka.

Semoga BN - Umno bakal berkubur suatu hari nanti. Insyaallah!

No comments: