Wednesday, December 24, 2008

APABILA UMNO HANYA MINAT KUMPUL NAJISS

Salam sejahtera!

Asalamualaikum!!
Jumpa lagi....

Cuba renungkan artikel yang saya ambil dari Malaysiakini ini.....bagi saya ada sesuatu yang tersirat, di mana kebanyakan penyokong umno lupa membuat tafsiran yang nyata!!
Tak calon Mat Taib

PETIKAN:
Zahar mendakwa, Muhd Taib telah menyalahkan Dr Mohd Khir di atas kekalahan teruk (Barisan Nasional) di Selangor.

"Hubungan saya dengan Tan Sri Muhd Taib sudah renggang," katanya.

Beliau mendakwa, satu ketika dulu, beliau yang mempertahankan Muhd Taib apabila menteri besar Selangor ketika itu, meminta Tan Sri Muhd Taib tidak dicalonkan bertanding dalam pilihanraya.


Zahar juga mendakwa, banyak kesilapan yang dilakukan oleh Muhd Taib dalam Umno.

"Kerana itu, bahagian saya - Petaling Jaya Selatan (PJS) - tidak mencalonkan beliau (Muhd Taib) untuk bertanding jawatan timbalan presiden Umno.

"Dia (Muhd Taib) marah saya kerana saya bercakap bahagian PJS tidak akan mencalonkan beliau, semasa berada di rumah Muhd Taib," katanya.

Sebab itulah, dakwa Zahar, Muhd Taib mensabotaj mesyuarat Pemuda Umno PJS, tetapi beliau tidak mengulas lanjut mengenainya.

Ketika diminta mengulas tawarannya pejabatnya kepada PAS, Zahar berkata, bangunan tersebut adalah miliknya.



sekiranya seorang bekas ahli umno menganggap orang yang tidak berguna diambil semula berkhidmat untuk partinya, maka jelaslah ia merupakan satu penghinaan buat pendokongnya sendiri.

Atau memang jenis parti umno yang sanggup mengumpul kebusukan daripada 'tahikk' untuk dijadikan modal membimbing rakyat??

Buat semua penyokong umno...kembalilah ke pangkal jalan, jangan ditunggu sehingga kamu tidak diperlukan baru nak tergandah...kerana bukan semua tahikk dalam umno akan dikumpulkan kembali.

Syabas dan tabik buat Kapten Zahar...

Tabik tuan!!

No comments: